Niezwykłe właściwości cytryny. Warto je poznać!

Nie każdy wie, że cytryna – jeden z najpopularniejszych i najłatwiej dostępnych cytrusów – jest bardzo ważnym elementem każdej diety. Nie tylko zawiera ona bardzo dużo różnego rodzaju witamin, które wzmacniają naszą odporność, ale wykazuje ona też inne, prozdrowotne właściwości. Co takiego jest w cytrynie, że jest ona rekomendowana przez dietetyków?

 

Zdrowotne właściwości kwasu cytrynowego

 

Jednym z głównych składników, które możemy znaleźć w cytrynie, jest oczywiście kwas cytrynowy. To naturalny konserwant, który bardzo dobrze wpływa na nasze zdrowie. W dużej mierze właśnie dzięki niemu, cytryna jest owocem o jednej z najniższych kaloryczności: 100g tego owocu, to zaledwie 30 kcal. Kwas cytrynowy to nie jedyna zaleta cytryny i nie tylko ze względu na jego zawartość jest ona polecana jako dodatek do wielu diet.

 

Brak tłuszczu, wysoka zawartość witaminy C

 

Mimo, iż cytryna nie jest owocem który – wbrew powszechnej opinii – zawiera najwięcej witaminy C – to jednak zawartość tej witaminy w cytrynie jest bardzo wysoka. Poza tym, warto wspomnieć, że to właśnie cytryna jest bardzo dobrym źródłem naturalnego błonnika, który jest jednym z bardzo ważnych elementów, jeśli chodzi o wspomaganie procesu trawienia.

 

Cytryna znacząco wspomaga proces trawienia

 

Wysoka zawartość błonnika oraz witamin sprawiają, że cytryna jest nie tylko bardzo zdrowa, ale też w znacznym stopniu jest w stanie naturalnie wspomagać nasz metabolizm. Bardzo dobrym i przede wszystkim zdrowym sposobem na wspomaganie tego procesu, jest picie, codziennie rano, na czczo szklanki soku z cytryny w połączeniu z miodem i wodą. Kluczowe, jeśli chodzi o skuteczność działania tego napoju, jest spożywanie go ciepłego. Dzięki temu nie tylko znacząco poprawimy nasz metabolizm, ale też wzmocnimy odporność i co najważniejsze – oczyścimy organizm z toksyn.

Idealna na wzmocnienie odporności oraz jako naturalny lek w walce z przeziębieniem

 

Nie bez przyczyny lekarze mówią o tym, aby w okresie wzmożonej zachorowalności na grypę oraz inne sezonowe infekcje, wzbogacić naszą dietę właśnie o cytrynę. Dzięki zawartości witaminy C oraz wielu innych, cytryna wzmacnia naszą odporność. Warto łączyć ją z innymi produktami spożywczymi, takimi jak imbir, cynamon czy miód. Możemy dodawać ją także do herbaty, jednakże najzdrowsza jest dla nas właśnie we wspomnianej wcześniej formie ciepłego napoju.

Cytryna opóźnia proces starzenia się organizmu

 

Mówi się, że cytryna jest tzw. “Słonecznym owocem” i jest w tym sporo prawdy. Zawarta w cytrynie witamina C, chroni naszą skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych, a co za tym idzie – opóźnia proces pojawiania się zmarszczek. W dużej mierze, właśnie z tego powodu, cytryna – a właściwie sok z niej – jest dodawana do kosmetyków polecanych dla cery dojrzałej.

Wspomaganie pracy wątroby – zaufaj cytrynie!

 

Ze względu na wysoką zawartość kwasu cytrynowego, cytryna w naturalny sposób wspomaga wydzielanie żółci w naszym organizmie. To z kolei przekłada się w bardzo pozytywny sposób na pracę naszej wątroby. Mimo tego jednak, wbrew wszelkim powszechnym opiniom, cytryna nie zakwasza naszego organizmu w taki sposób, aby było to dla nas jakkolwiek szkodliwe.

 

Jeśli chcecie w prosty sposób sprawić, aby Wasza codzienna dieta była odrobinę zdrowsza, warto wdrożyć do niej właśnie cytrynę – w najróżniejszej postaci!

 

 

Regulamin

Smaczne Diety powstały z myślą o osobach, które chcą schudnąć i zacząć odżywiać się zdrowo. Pomogę Ci zmienić nawyki żywieniowe na stałe.

śledź mnie na bieżąco

E. smacznediety@interia.pl

G-614HQKTBGG